Huizenjacht - Reisverslag uit Mae Taeng, Thailand van Inge Janssen - WaarBenJij.nu Huizenjacht - Reisverslag uit Mae Taeng, Thailand van Inge Janssen - WaarBenJij.nu

Huizenjacht

Blijf op de hoogte en volg Inge

02 Augustus 2015 | Thailand, Mae Taeng

Omdat Danny en ik natuurlijk niet voor altijd in een hotel kunnen blijven wonen zijn we op huizenjacht gegaan. We hadden er een hele dag voor uitgetrokken maar toen het hotelvrouwtje hoorde over onze zoektocht waren we na een uurtje al klaar. Vanaf de 12e huren wij een roze huis van haar homoseksuele, zingende broer die ook nog kapper is. Het huis ligt midden in een Thaise wijk waar we nog geen andere farang hebben gezien. Onze straat is erg rustig, maar een paar meter verderop zijn er tientallen marktkraampjes te vinden - inclusief bruisend leven.
Nadat we alles geregeld hadden zijn we de met de motor richting Doi Suthep vertrokken. Bovenop de berg werd het steeds drukker. Het stond helemaal vol met Tuktuks, taxibusjes, auto's en motoren. Verder stroomden overal mensen hier tussendoor. Het bleek een Thaise feestdag te zijn - de zoveelste - waarbij studenten een wandeling de berg op maken en de tempel betreden om het begin van de vakantie aan te kondigen. Aan de kleuren van de shirtjes van de Thaise studenten was te zien op welke school te zaten en welke opleiding ze daar deden. Af en toe liepen ze niet maar werden ze gedragen omdat het even te veel was geworden. Ook wij hebben de trap naar de tempel beklommen.
In de tempel dansten kleine meisjes in traditionele Thaise kledij. Verderop liepen mensen in een vierkant om een beeld heen, terwijl ze een bloem vasthielden en een gebed voordroegen. In andere ruimtes werden mensen gezegend. Terwijl ik dit bekeek werd ik door de monnik naar binnen geroepen, vroeg hij waar ik vandaan kwam en mocht ik zomaar meedoen. Geknield en met mijn hoofd op de grond hoorde ik het gebed van de monnik eerst in het Thais aan. Daarna vertaalde hij zijn gelukswensen nog even in het Engels om vervolgens heilig water op iedereen te gooien.
Het weekend hebben we afgesloten met een logeerpartijtje in de floating houses. In een Jurrasic Park-achtige omgeving (een groot meer omgeven door indrukwekkende bergen) drijven wat huisjes en een restaurantje op het water. Met een kayak gaan we op ontdekkingsavontuur. We komen vooral langs vissers en applaudisseren bij een vangst. De vissen hier zijn echt monsters die ongeveer uit het water komen springen. 's Avonds tel ik 21 salamanders op het plafond van 6m2 en 53 lichtjes aan de overkant van het water.

• 08 Augustus 2015 - 16:14

Tante May En Ome Jos:

Wauw Inge, mooi zeg. Wat een belevenissen. Heel fijn om zo op de hoogte te blijven van jullie verblijf daar.
    Lieve gr. Jos en May